FANDOM

Hitman: Enemy Within - powieść sensacyjna z roku 2007, wydana przez Del Rey, której autorem jest amerykański pisarz William C. Dietz. Oparta jest o bestsellerową serię gier Hitman. Autor znany jest z książek osadzonych w uniwersum Star Wars i Halo.

== Fabuła ==
Szablon:Spoiler
Powieść opisuje nieznane przygody Agenta 47. Jedno z wykonywanych przezeń zleceń okazuje się być pułapką, zabójca ledwo uchodzi z życiem. Na zlecenie szefów Agencji, wyrusza w niebezpieczną podróż, mającą na celu odkrycie zdrajcy w łonie organizacji. Walczy z nasłanymi przez konkurencyjną grupę zamachowcami, jednocześnie zdobywając informacje.
Szablon:Endspoiler

W książce odnaleźć można wspomnienia z młodości 47 oraz szczegóły struktury organizacyjnej Agencji.

== Czas akcji ==
Prawdopodobnie dzieje się ona pomiędzy Hitman 2: Silent Assassin a Blood Money, w utworze brakuje jednak dokładniejszych informacji na ten temat.

Ciekawostki Edytuj

Szablon:Spoiler
* W książce dość szczegółowo przedstawiono hierarchię Agencji, nazwiska i pozycje zarządców. Wymieniono przynajmniej dwie posesje należące do Agencji (wyspa i jacht). Poznajemy również imię drugiego, liczącego się najemnika, pracującego dla Agencji.
* Franchise nie był pierwszym rywalem Agencji. Dowiadujemy się, że jest nim organizacja Puissance Treize.
* Agent 47 spotyka swojego dawnego przyjaciela i mentora, Ojca Vittorio, po wydarzeniach z Silent Assassin. Oznacza to, że ów Ojciec przeżył makabrę w sanktuarium Gontranno.
Szablon:Endspoiler

== Kwestia kanoniczności ==
Choć niektórzy kwestionują zgodność Enemy Within ze światem przedstawionym w grach, została ona uznana przez Eidos za w pełni kanoniczną.