FANDOM

Znany także jako Jack, Leland Alexander lub po prostu Wheelchair Guy (Człowiek na wózku inwalidzkim), jak nazywa go 47, a za nim większość graczy. Były dyrektor Centralnej Agencji Wywiadowczej, obecnie dyrektor Federalnego Biura Śledczego. Jednocześnie stoi na czele nielegalnej grupy zajmującej się zabójstwami na zlecenie, znanej jako Franchise (Koncesja), części specjalnej rządowej grupy Alpha Zerox.

Jak podają gazety z Mississippi, ukończył tamtejszy uniwersytet w roku 1953, uwielbiał łowić ryby w swoich rodzinnych stronach i powrócił tam w styczniu 2005 roku, by udzielić gościnnego wykładu. Stał się również odnoszącym sukcesy biznesmenem – co może tłumaczyć jego luksusowa rezydencja.

Był swoistym dzieckiem utalentowanym, wróżono mu karierę w nauce lub w polityce, a nawet w obu tych dziedzinach. Niestety, wypadek podczas pracy w laboratorium przekreślił wszystkie jego nadzieje - oszpecił mu twarz i przykuł na zawsze do wózka inwalidzkiego. Cayne uznał, że było to dziełem płatnego zabójcy. Od tej pory tropienie morderców na zlecenie stało się jego obsesją.

Dowiedział się mnóstwo o 47 oraz o badaniach Ort-Meyera, czego wynikiem było jego obsesyjne niemal dążenie do stworzenie klona idealnego.

Wykorzystywał najpierw CIA, a potem do FBI, do wytropienia i zabicia 47. Tłumaczył to tym, że 47 i badania genetyczne mogą stać się groźną bronią w rękach dyktatora, który mógłby dzięki nim utworzyć armię klonów i zagrozić światowemu pokojowi. W rzeczywistości chodziło mu o wyeliminowanie z gry ICA, a następnie ulepszenie własnego programu klonowania, do czego potrzebował próbki tkanek 47. Dążył więc do oficjalnego zakazania tego procesu, by cieszyć się monopolem.

W roku 2005 Cayne wyeliminował ostatecznie ICA i 47, po czym zaprosił do siebie dziennikarza Ricka Hendersona, by w prywatnym wywiadzie przedstawić mu swoją wersję wydarzeń.

Pierwszy raz o 47 usłyszał w roku 2004, wkrótce potem skontaktował się ze skorumpowanym komisarzem Albertem Fournierem, który był bliski aresztowania zabójcy, póki nie zginął z jego ręki 18 marca.

Dzień wcześniej w wypadku wyreżyserowanym przez Cayne'a ginie wiceprezydent Stanów Zjednoczonych, Spaulding Burke. Używając skorumpowanych polityków, obsadza na jego stanowisku swojego współpracownika, Daniela Morrisa. Jednocześnie próbuje usunąć niewygodnego Sekretarza ds. Wewnętrznych, Jamesa Cilleya (ochronił go 47). Jego kolejnym celem jest prezydent Stewart, który ma zostać zamordowany przez Albino, zaś jego fotel ma zająć Morris, który ma zakazać klonowania.

Zginął na "pogrzebie" 47.